TOYOTA

A Prius ‘1997 volt az első sorozatgyártású személyautó mind a Toyota, mind a világ számára. A vállalat a kezdetektől fogva előnyben részesítette a soros párhuzamos hibrid sémát egy bolygókerekes áramelosztó eszközzel (THS / THSII / HSD), megtartva ezt a koncepciót.


THS-M (Toyota hibrid rendszer – enyhe)

Koncepció: párhuzamos hibrid (enyhe hibrid).

A hagyományos motor fel van szerelve a szíjhajtású indítógenerátorral, a kiegészítő akkumulátor csatlakoztatva van (rendszerfeszültség 36V).

Üzemmódok:

(1) stop-start funkció, a motor újraindítása elektromos motorral;
(2) kerékhajtás ICE-vel, indítógenerátor-hajtás ICE-vel, akkumulátortöltés;
(3) visszatápláló fékezés álló motorral;
(4) A klímaberendezés kompresszorának meghajtása indítógenerátorral, amikor az ICE leállt.


THS-C (Toyota hibrid rendszer – CVT)

Koncepció: párhuzamos hibrid.

Ékszíj típusú, fokozatmentes sebességváltó beépített motor-generátorral és áramelosztó tengelykapcsolóval. Külön villanymotor hajtja a hátsó kerekeket.

Üzemmódok:

(1) kerékhajtás villanymotorokkal;
(2) elsőkerék-hajtás ICE-vel, motorgenerátor-hajtás ICE-vel, akkumulátortöltés, hátsókerék-hajtás elektromos motorral;
(3) egyidejű elsőkerék-meghajtás ICE-vel és villanymotorral, hátsókerék-hajtás villanymotorral;
(4) visszatápláló fékezés álló motorral.


THSII / HSD (Toyota hibrid rendszer / hibrid hajtás)

Koncepció: soros párhuzamos hibrid.

Az elektromos, fokozatmentes sebességváltó két MG1 és MG2 motorgenerátort és egy bolygókerekes áramelosztó berendezést tartalmaz, amely egyidejűleg csatlakozik a belső égésű motorhoz, az MG1-hez és a kerekekhez. A hátsó kerekeket külön MGR motorgenerátor hajtja (e4WD változatok).

Üzemmódok (2WD):

(1) kerékhajtás villanymotorral, akkumulátoros;
(2) egyidejű kerékhajtás ICE-vel és villanymotorral, ICE által hajtott generátor, generátorral hajtott generátor;
(3) egyidejű kerékhajtás belső égésű motorral és elektromos motorral, generátorhajtás belső égésű motorral, áramellátás akkumulátorral és generátorral;
(4) visszatápláló fékezés.

Üzemmódok (e4WD):

(1) elsőkerék-meghajtás motorral, hátsókerék-meghajtás motorral (ha szükséges), áramellátás akkumulátorról;
(2) egyidejű elsőkerék-meghajtás ICE-vel és motorral, hátsókerék-meghajtás motorral, áramellátás akkumulátorról;
(3) elsőkerék-meghajtás ICE-vel, hátsókerék-meghajtás motorral (ha szükséges), generátorhajtás ICE-vel, áramellátás akkumulátorról és generátorról;
(4) elsőkerék-meghajtás ICE-vel, generátorhajtás ICE-vel, akkumulátortöltés;
(5) visszatápláló fékezés.


HSD (FR) (Hybrid Synergy Drive)

Koncepció: soros párhuzamos hibrid.

Az FR-elrendezésű modellekhez három hajtáslánc-opció áll rendelkezésre – egyszerűsített (HSD elveket követve), 2 sebességes vagy 4 sebességes sebességváltóval.

Üzemmódok:

(1) kerékhajtás motorral, áramellátás akkumulátorról;
(2) egyidejű kerékhajtás ICE és motorral, generátorhajtás ICE-vel, áramellátás generátorral;
(3) egyidejű kerékhajtás ICE és motorral, generátorhajtás ICE-vel, áramellátás akkumulátorral és generátorral;
(4) visszatápláló fékezés;
(5) Automatikus stop-start funkció.


HSD PHEV

Koncepció: soros párhuzamos plug-in-hibrid.

Az első változat nagy kapacitású akkumulátorral és külső töltési képességgel különbözik a hagyományos HSD-től. A második változat emellett lehetővé teszi, hogy az MG1 motorgenerátor vontatómotorként működjön az MG2-vel együtt, miközben EV üzemmódban halad.


DBHS / T-HEV (Dual Boost Hybrid System / Turbo-HEV)

Koncepció: párhuzamos hibrid.

A motorgenerátor 6 fokozatú automata sebességváltóba van integrálva, és a többlemezes tengelykapcsolón keresztül csatlakozik az ICE-hez. A hátsó kerekeket külön villanymotor (eAxle) hajtja.

Üzemmódok:

(1) kerékhajtás motorokkal, áramellátás akkumulátorról;
(2) egyidejű kerékhajtás ICE és motorok által, áramellátás akkumulátorról;
(3) elsőkerék-meghajtás ICE-vel, MG-hajtás ICE-vel, akkumulátortöltés, hátsókerék-meghajtás motorral (tápegység generátorral);
(4) visszatápláló fékezés.


HEV (teherautó)

Koncepció: párhuzamos hibrid.

A motorgenerátor a hagyományos belső égésű motor és a sebességváltó közé van integrálva, és a tengelykapcsolón keresztül csatlakozik az ICE-hez. Teljes méretű FR-elrendezésű SUV-khoz használatos.

Üzemmódok:

(1) kerékhajtás villanymotorral;
(2) motor újraindítása motorral;
(3) egyidejű kerékhajtás ICE és motor segítségével;
(4) visszatápláló fékezés.


e-SMART (Daihatsu)

Koncepció: soros hibrid.

Az átcímkézett modellek (Raize ⇐ Rocky) kialakításukban és specifikációikban megegyeznek a Daihatsu megfelelő modelljeivel.

Hyundai / KIA

MHEV

Koncepció: párhuzamos hibrid (enyhe hibrid).

A hagyományos motor fel van szerelve az szíj hajtású indítógenerátorral (MHSG), a kiegészítő akkumulátor csatlakoztatva van (rendszerfeszültség 48V).


HEV

Koncepció: párhuzamos hibrid.

A motorgenerátor be van építve a motor és a sebességváltó közé, és [motor tengelykapcsoló] keresztül csatlakozik az ICE-hez; A motor fel van szerelve az indítógenerátorral is.

Üzemmódok:

(1) kerékhajtás villanymotorral;
(2) egyidejű kerékhajtás ICE és elektromos motorral;
(3) visszatápláló fékezés.


PHEV

Koncepció: párhuzamos plug-in-hibrid.

Ez különbözik a hagyományos hibrid változattól, egy erősebb villanymotorral, nagy kapacitású akkumulátorral és külső forrásból történő feltöltés lehetőségével van ellátva.

SUZUKI

A Suzuki korai tervei nem lépték túl a koncepció szakaszát, így a tömeges hibridizáció (legegyszerűbb MHEV séma) 2014-ben kezdődött a trend és a vállalat legtöbb modelljén megjelennek az indítógenerátorok. Az első teljes értékű hibrid, amely automatizált kézi sebességváltón alapul, csatlakoztatott villanymotorral, csak 2022-ben jelent meg. Párhuzamos irány a Toyotával való együttműködés – teljes járművek felújítása vagy Toyota hajtásláncok beépítése saját modelljeikbe.


SHVS / ISG (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)

Koncepció: párhuzamos hibrid (enyhe hibrid).

A hagyományos motor fel van szerelve a szíjhajtású indítógenerátorral (ISG), a kiegészítő akkumulátor csatlakoztatva van (a rendszer 12 V-os vagy 48 V-os változatban valósítható meg).

Üzemmódok:

(1) stop-start funkció, a motor újraindítása ISG-vel;
(2) egyidejű kerékhajtás ICE és indítógenerátorral;
(3) ICE kerékhajtás;
(4) visszatápláló fékezés.


Hibrid / MGU (Full Hybrid / Strong Hybrid)

Koncepció: párhuzamos hibrid.

Automatizált kézi sebességváltó integrált motorgenerátorral, 140 V-os akkumulátor van csatlakoztatva. A motor felszerelhető ISG-vel.

Üzemmódok:

(1) stop-start funkció, motor újraindítása motorral;
(2) kerékhajtás villanymotorral;
(3) egyidejű kerékhajtás ICE és motor segítségével;
(4) ICE kerékhajtás;
(5) visszatápláló fékezés.


HSD (Toyota)

Koncepció: soros párhuzamos hibrid.

Az átcímkézett modellek (⇐ RAV4 PHEV, a Swace ⇐ a Corolla Touring Sport, a Landy ⇐ a Noah) és a közösen fejlesztett modellek (Grand Vitara – Urban Cruiser Hycross) kialakításukban és specifikációikban megegyeznek a megfelelő Toyota modellekkel.


S-Hybrid (Nissan)

Koncepció: párhuzamos hibrid (enyhe hibrid).

Szíjhajtás indító-generátor. Átcímkézett Nissan modellekhez (Landy ⇐ Serena) használják.

Egyéb hivatkozások: Wikipedia,toyota-club.net

Call Now Button