Felhívom a figyelmet, hogy a Hyundai és a Kia márka, sőt még a Toyota és az Opel márka is ajánlja az adalékok használatát, akár pl. Xeramic adalékok használatát is, amivel segíthetnek a tulajdonosok meghosszabbítani a motor élettartamát és javítani annak teljesítményét.

Nem vagyok kémikus, de nagyon röviden. A Xeramic tisztítók és adalékok olyan speciális kenőanyagok és/vagy kenőanyag kiegészítők, amelyek segítenek megvédeni a motort a kopástól, a korróziótól és az idő előtti kóros elhasználódástól. Az általam próbált Xeramic, de esetleg más hasonló olajadalékok is, egy vékony, kerámia bevonatot képeznek a motor belső részein, amely segít csökkenteni a súrlódást, javítani a hőelvezetést, és megvédeni a motort a káros kopástól. Normál időszerű használat mellett ez segít meghosszabbítani a motor élettartamát, javítani annak teljesítményét. Egyéb lerakódásokat motorolaj csere alkalmával eltávolíthatunk egy motor öblítéssel, vagy egyéb eljárással.

www.xeramic.hu

A Xeramic vagy bármilyen adalékok, különösen ajánlottak a G4FA motorokhoz, mivel ez a motor hajlamos a következő problémákra:

Ezek a problémák általában a motor üzemközben, bármely időpontban jelentkezhet. Ebbe nem szeretnék megint belemenni, de egy biztos, ha már megvan a baj akkor az motormegbontással orvosolható csak. Ezért kimondottan kihegyezve írom, Hyundai és KIA csoportba vagyunk, ahol tudjuk G4FA vagy Gamma motorral rendelkező MPI vagy GDi autót használsz, fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a motorolajszintet, és cseréltesd ki az olajat és a szűrőket az előírás előtt maximum 10.000 kilométerenként. Régebbi motornál, vagy olyan motornál ami már 100.000 kilométert futott, ott már kimondottan ajánlatos a motoröblítés, akár olajcserénként. Ugyan ez vonatkozik a megfelelő olajminőségre azaz minősítésre is.

Egy kis kiegészítés, mert tényleg csak tapasztalom, hogy kell, és egyre inkább kelleni fog, ezt látja a felhasználó is.

Kértem segítséget Gyebnár Zoltán-tól régebben, küldjön nekem kis leírást az adalékokról, amit majd megoszthatok veletek, hát eljött a pillanat. Már régóta teszteltük megelégedéssel, így az alábbi írásokat és bemutatókat itt elérhetitek:

Amit hozzá tudunk tenni, mint „Xeramic Concept”:

Minőségi injektor tisztítók rendszeres (mi. 6-10.000 km) használata jelentősen csökkenti a koromképződést, így valamelyest lassítja a káros koromlerakódások kialakulását.

Az Injektor tisztítók javasolt használata: prémium üzemanyagok használata esetén 10.000 km, míg normál üzemanyagok tankolása esetén, akár 3-6.000 km is lehet. Üzemanyag fogyasztás növekedés, lomhább gázreakció a jelenség.

A mai üzemanyagokba igen nagymértékű etanolt kevernek, melyeket résben biomasszákból, részben újrahasznosított műanyagok lebontásából nyernek. Mindegyikre igaz, csökkenti az üzemanyag finomítók törvényileg szabályozott öko lábnyomát. Pl. E10 benzin etanol tartalma: 2023.02.01 –től 7,4 helyett +20 % -> 8,9% ! Az etanol hátránya, hogy csökken az üzemanyag fűtőértéke és magába szívja a levegő páratartalmából a vizet. A víztartalomtól kiszárad az üzemanyag, így nem optimális az égés, és jelentősen csökken a kenési tulajdonsága.

Az üzemanyaggyártók által hozzáadott adalékok új üzemanyag esetén elegendőek, de a páramennyiség növekedésével exponenciálisan romlik az üzemanyag szavatossága. Ilyenkor az agresszív etanol hatására beinduló kémiai folyamat során kiválnak az adalékok és felbomlik az üzemanyag szénlánca. Az eredmény gyantaszerű, ragacsos állag, ami eltömíti a tankszűrőt, szivattyút és az injektorok vékony illesztéseit. Ez a folyamat a gyártástól számított kb. 6-8 hét múlva elkezdődik. Függ a tárolás módjától, üzemanyag fajtájától és az időjárástól is. Fémtank, párás idő esetén rosszabb a helyzet.

kenéshiány előbb zajosabb működést, majd kopást okoz az injektoroknál.

Az alacsonyabb fűtőérték nagyobb korom és hamu termelődést okoz égés során. Észrevétlenül, ez felgyorsítja az égéstér – szívósor – kipufogó rendszer –katalizátor – DPF rendszerek lerakódásait.

A fenti folyamat lassítása érdekében, javasoljuk az injektor tisztítók rendszeres használatát, a karbantartás részeként. A tisztítók ára a fogyasztás csökkenés és a motor élettartam növelése során már rövid idő alatt többszörösen megtérül.

Az általad is leírt égéstér – szívósor – EGR,  fojtószelep kokszosodás kialakulása ellen, igen hatékony a 20318 Xeramic Total Engine Conditoner spray.

A tisztító lényege, hogy megelőzésként, kb. 30.000 km –ként, olajcsere előtt közvetlenül alkalmazva, még kezdeti stádiumban visszafordítható / kordában tartható a káros lerakódások kialakulása. Az üzemanyag állaga miatt bármely autónál hatékony, de a közvetlen befecskendezésű motorok esetén – akár szívó, akár turbó – szinte kötelező lenne a tisztítás, mely akár többszörösére növelheti egy motor élettartamát.

Égéstér tisztítás után 20124 Engine Flush 250 ml, olaj bázisú olajrendszer átmosó használata javasolt. Előnye, a dugattyúgyűrűk területéről történő megégett olajmaradványok hatékony feloldása. Ezt követően olajcsere gyári előírás szerint. Ez a folyamat, a nagy teljesítményű, kis olajmennyiséggel üzemelő turbó motorok esetén, minden olajcsere esetén javasolt a minél hosszabb motorélettartam fenntartása érdekében.

Nem utolsó sorban:

A dióbeles, teljes szétszerelés nem elkerülhető, viszont 30-40.000 km –ként nem reális gazdasági szempontból. A jelenlegi tapasztalatok szerint, 100.000 km –nél pedig egy GDI esetén már késő! Addigra már sérül a beragadt gyűrűk miatt a dugattyú, sok esetben a hengerfal is.

Én most azt figyelem, 4-5.000 km injektor tisztító használat, 15.000 km –ként Total Eng. + Motormosó használat esetén, mi történik a motorral. 1,5 T-GDI esetén azt látom, a fogyasztás 5,4 ->6,4 –ig ment fel 28.000 km alatt. Az első tisztító hatására már 4 x tankoltam. 5,5-5,7 az átlag, és érezhetően rugalmasabb lett megint az autó. Fontos megírni, hogy 1,5 év alatt 31.000 km, fele-fele város és autópálya. Általában 2000 körül váltok magasabb fokozatba és országúton, autópályán forgatom, hogy öblítsen rendesen. Mai információ szerint 60.000 km jár már a motor.

Call Now Button