A rágcsálók rágják a vezetékeket, ez nem új keletű. Belső égésű társaikat is szeretik megrágcsálni.

Az elektromos vagy hibrid autók elterjedésével, elektromos vezetékek sokasága lepi el a motorteret, és az alvázat. Ezt imádják a nyestek, egerek egyéb kártevők.

Kedves Pajtás úr, elindította az aktuális belsőégésű motorral hajtott autóját egy átlagos munkanapon és a műszerfalon lévő összes lámpa villogni kezdett. Ugyanígy  nem jutott be Pajtás úr 6 év múlva a munkahelyére, az elektromos autójával.

check engine”  előjött a kis barátunk a sárga tengeralattjáró.

Senki nem beszél róla mitévő legyél ellenük?

Ennek javítása anno simán helyszínen megoldható volt, megoldotta egy jó autóvillamossági szerelő, vagy egy ügyeskezű autószerelő segített rajta, vagy éppen a sógor/koma/jóbarát.

Ezzel szemben egy elektromos autó viszonylatában már nem ennyire egyszerű a helyzet. Itt megfelelő felszerelésre, műhelyre és kimondottan elektromos autókra szakosodott szerelőre azaz alternatív-hajtású jármű szerelőre lesz szükség, ami nem terem minden bokorban. Ezeknél a hybrid, PHEV vagy EV és egyéb nagyfeszültségű rendszereknél már nem csak a sima 12V-os rendszerről beszélünk. Ezek a nagyfeszültségű rendszerek(illetve DC, AC konverterek és ezek vegyített rendszerei) már olyan feszültségen működnek és olyan belsőellenállással rendelkeznek, ami körülbelül, olyan mint a láthatatlan-gyilkos és így akár felér majd egy villámcsapással. Nem is javaslom hogy szakavatatlan kézzel bárki nekiálljon otthon ilyet javítani. 

Másfelől ne legyünk nyugodtak, a tekintetben sem, hogy ugyan már badarság, a jármű fő kábele nagyujjnyi vastag, ezt nem rágja át egy menyét, de ez megint csak nem ilyen egyszerű, hisz az autó fedélzeti rendszere, minden adott indításkor ellenőrzi a szigetelés megfelelőségét, a fő kábelen, és az összes többi kábelen is. Ha a karosszéria tömb és a fő kábel között csökken a megfelelő szabvány szerinti ellenállás – szigeteltség -, az autó vezethetetlenné – beindíthatatlanná – válik, -nem rakható “ready”-be.

Innentől kezdve indul csak igazán, „a móka és kacagás”.

Tegyük fel, hogy száraz időben a szigetelés vizsgálat alapján az autó indul hibamentesen, de esős időben, vagy éppen autómosás után már nem igazán teszi a dolgát, … stb. Nem szabad elhanyagolni a legkisebb kábel sérülést sem, meg kell előzni, megadni a lehetőséget, hogy ne rágják vagy sértsék meg az elektromos hajtású autó kábeleit a rágcsálók.

A rágcsálók a meleg, csendes és tágas helyeket keresik, és fészkelnek be (egerek, patkányok illetve a nyestek). Autókereskedőkkel és elektromos autó tulajdonosokkal történt beszélgetéseim alapján, arra a következtetésre jutottam, hogy ha egy belsőégésű autó és egy elektromos autó van egymás mellett, akkor általánosságban az elektromos autókon hamarabb megjelennek állat lábnyomok, többször található a motortérben ételmaradék, és fészek. 

Volt olyan tulajdonos akinek az autójában, kajamaradék volt felhalmozva, legtöbb esetben a pótkerék tartóban és a levegőztetőnél. Volt olyan tulajdonos, aki a motortérben, azaz a géptérben ide-oda autóztatott egy komplett egér családot. Szóval érdemes figyelmet fordítani a besurranó kártevőkre. Motortérben nincs nagy hanghatás, nincs forgó és morgó motor, nincs mi elijessze őket, stb.

Felvetődik a kérdés, miért lehet ez? Akár betudható annak is, hogy az autó alkatrész gyártók által használt új, környezetbarát anyagok több vadon élő állatot vonzhatnak, mint korábban. Neten rákeresve, sok helyen a környezetvédelem jegyében, az autógyártók növényi alapú, biológiailag lebomló anyagot használnak, a hulladék csökkentése érdekében.

Illetve azt is tudjuk, hogy ezeknek az állatoknak folyton rágniuk kell, hogy a foguk kopjon,”rámennek” a műanyakra is szóval bármilyen ideológiát is gyártunk le, fontos a megelőzés.

Érdemes tehát megfogadni és újra gondolni, hogy milyen védekezési és elriasztást formát választunk autónkhoz. Időben kell gondolkodni, hogy ne az akut problémát kezeljük, mikor már meg van a baj, hanem költséghatékonyan már az elején lássuk el az autónkat rágcsáló riasztóval.

Példának okáért, belinkeltem nyestriasztó keresést, ahol megvásárolható termékek vannak. Viszont elektromos autóban szakavatott kézzel szereltessék be ezt a riasztókat. katt.

Call Now Button