Az értékesítés nem mindenkinek erős oldala, és ha ebből kiragadjuk a használtautó-értékesítést, mely legalább olyan nagy beruházás volt számára, mint az ingatlan, akkor rá kell jönni, hogy ez az értékesítés külön világa sőt megvan a maga megbélyegzése is. A használtautó-eladás összetett, először is a használtautók értéke folyamatosan változik vagyis nehéz lehet megállapítani, hogy az autónk mennyit ér a piacon. Másodszor, a használtautók gyakran rendelkeznek hibákkal, amelyeket az eladónak is figyelembe kell vennie az eladás során. Harmadszor, a használtautó-vásárlók gyakran alkudozni akarnak, ami azt jelenti, hogy az eladónak készen kell állnia, hogy kompromisszumokat kell kössön az árban.

Íme 10 tipp, az eladáshoz:

10. Legyen türelmes. Ezt elfelejti mindenki, eltarthat egy ideig, mire megtalálja a megfelelő vásárlót. Ne essen kétségbe, ne kezdje hirdetni napi szinten csoportokban, saját oldalán, mert félreétrhető lesz a Vevőknek, miért kell ennyire nyomulni?!

9. Tudnia kell, hogy mit árul. Mielőtt elkezdi az autóját hirdetni, győződjön meg róla, hogy ismeri az összes hibáját és jellemzőjét. Sajnos sokszor az Eladó sincs tisztában az autója állapotával, még a napi használat mellett sem. A hibákat eladás előtt érdemes feltérképezni/ feltérképeztetni, hibalapot készíteni. Ezzel a hibalappal, előzetes állapotfelméréssel olyan előnyben lesz, amivel kiemeli a többi hirdetés közül a meghirdetett portékát.

8. Tisztítsa meg az autót belülről és kívülről. Ez azt jelenti, hogy ki kell takarítani az autót, értelemszerűen a kárpitokat, a padlót, és le kell mosni a szélvédőket is. Külső mosás, rettentően fontos! Ha napi használatban van, akkor is meg kell csinálni, az eladás idejére vigyázni kell a tisztaságra, tisztántartásra. Az nem kifogás a koszra, hogy napi használatban van.

7. Legyen rugalmas az árban. Az alkudozás természetes része a használtautó-értékesítésnek. Legyen kész bizonyos fokú kompromisszumra az árban. Ez a legnehebb része, látni kell a piacot, lennie kell egy üveggömbnek, látni kell a javításokat, látni kell összességben az ügyletet.

6. Legyen magabiztos. A magabiztosság fontos az értékesítés során. Ha maga biztos az autójában, az érdeklődő is mega biztos lesz benne. Ezt viszont nem szabad túlzásba vinni. Saját autójával érzelmi kötődésben van minden tulajdonos.

5. Legyen elérhető. Amikor valaki érdeklődik az autója iránt, legyen elérhető, érjen rá megmutatni. A hirdetés szövegébe nyugodtan bele lehet írni, hogy mikor és hol tudja megmutatni az autót. Ezzel azt mutatja az érdeklődőnek, hogy komolyan gondolja az eladást. Fontos még: érdemes beleírni, hogy az átvizsgálástól sem zárkózik el, ezzel tovább növeli a bizalmat a Vevőben.

4. Hirdesse az autóját több helyen. Minél több helyen hirdeti az autóját, annál nagyobb az esélye, hogy eladja. Az online hirdetések előtérben vannak, először a nevesebb gyűjtő weboldalakon keresnek a Vevőjelöltek, ezért mindenképp ajánlom a hasznaltauto.hu, kocsi.hu gyűjtő oldalakon meghirdetni a portékát. Tapasztalatom szerint azonban az autótípus specifikus fórumokon, és közösségi oldalakon meghirdetett jármű nagyobb valószínűséggel értékesíthető. Ez azért is lehet, mert az autót keresők már kihasználják az ilyen típusú csoportokban fellelhető információkat, az itt hirdetett autónak a tulajdonosai saját profillal hirdetik meg a portékát, mely szintén bizalmat ébreszt a Vevőkben.

3. Tegyen fel jó képeket, készítsen videót az autójáról. A képek elengedhetetlenek a sikeres hirdetéshez. A képeknek jó minőségűeknek kell lenniük, és az autó minden fontos részletét meg kell mutatniuk. Figyelni kell arra, hogy a háttér ne legyen zavaró, ne használjunk képszűrőt/filtert, a kevesebb de jó szögből készült kép többet ér. Rövid, maximum 5 perces körbe videóval, fokozható az érdeklődés. YouTube linket már a legtöbb online oldal kezel, főleg egy csoport hirdetésben plusz attrakciót jelent, melyet a Vevők nagyon szeretnek, és ezzel szintén fokozza a megtekintés és érdeklődés számot. Mivel ezt nem nagyon használják, így kiemelheti a többi eladó autó közül, az Ön hirdetését.

2. Készítsen egy részletes hirdetést. A hirdetésnek meggyőzőnek és informatívnak kell lennie. Legyen őszinte az autó állapotáról, és említse meg a hibát vagy hibákat. Itt nem estimesét várnak a Vevők, hisz úgyis átvizsgáltatják majd a meghirdetett portékát. Ha az átvizsgálás során az eladó leírása nem stimmel az átvizsgálás eredményével, az feltételezi hogy más a leírásban megadott információ is megkérdőjelezhető. Ezért javaslom, már eladás előtt egy független átvizsgálás elkészítését, mely bizalmat ébreszt a potenciális Vevőkben.

1. Tűzzön ki egy reális árat. Minden eladó bele esik abba a csapdába, hogy az eladó jármű eladási árába beszámolják az érzelmeket, így túl magasra teszik annak értékesítési árát. Ezt legjobban úgy tudja kiküszöbölni, hogy használtautó hirdetések első három és utolsó 2 autójának átlag árához viszonyítva kalkulálja ki az eladni kívánt jármű hirdetési árát. Természetesen a felszereltségi és műszaki tartalom figyelembevételével. A piaci ár elemzése segíthet abban, hogy megtudja, mennyit ér az autója. Kérjen segítséget egy szakembertől.

Ha nem biztos benne, hogyan kell értékesíteni az autóját, kérjen segítséget. Egy jó értékesítő segíthet Önnek megtalálni a megfelelő vásárlót, és a lehető legjobb áron eladni az autóját.

Ha szeretné, hogy eladóként és vevőként is biztonságban érezze magát, kérjen átvizsgálást egy független szakembertől. Ez segít abban, hogy megállapítsa az autó állapotát és értéket adjon neki.

Ha átvizsgálásra szeretne jelentkezni, látogasson el ide, ahol részletes információkat talál a szolgáltatásról.

Call Now Button