Előző időszakban már írtam pár cikket, mely adta a további ötlete, és segítségül hívtam a kereső szolgáltatásokat, és a piaci meglátásomat, rálátásomat. Mint említettem, már 2019-évben és még előtt is hangoztattam, hogy a belső égésű motoroknak, ezen belül is a Dízel motoroknak van még szép 5-10 éve, a tisztán belső égésű újtípusú Benzines társainak 10-15 éve. Persze ez a leírás is csak találgatás, saját meglátás, egyéb tartalmak szőte gondolatok leirata, de mégis motivál minket az, hogy mi lesz a továbbiakban. Vannak, akik azt mondják csak a TDI, van, aki a Sor6, vagy a V8 legyen veled, de be kell látni napi közlekedésre mindenki mást használ. Persze a lehet nagy az arcunk, lehetünk tüzelőanyag herdálók, de mindenkit a tárcája és annak napiszintű vastagsága motiválja. Bárkivel is beszélgetek, mindenkinek a halk szava, kérdése, mennyit fogyaszt, jaja az sok. Pedig tanult Apósom szerint nem a fogyasztáson fogunk meg-gazdagodni, de mégis nem mindegy a napi fogyasztás. Persze a legjobb és legköltséghatékonyabb autó az a céges, de az sem adatik meg mindenkinek, sőt a cégeket is mélyen érinti a fogyasztás, és a szerviz költségek tömkelege.

Egy kis bevezető után, az autópiac az elmúlt években nagyon ingadozó volt. 2019 és 2020-ban viszonylag nyugodt volt a helyzet. A következő időszakban a fiatal használtautó piacon jelentős változások történtek. 2021-ben a használtautók árai emelkedtek, mivel az új autók kínálata nem volt képes lépést tartani a kereslettel. Régebbi cikk (Autózni kell? Mi várható az autópiacon)

2022-ben azonban a régebbi használt autók árai is jelentősen emelkedtek, mivel a vásárlók egyre inkább keresték a közlekedésre alkalmas autókat. Ebben az időszakban a hagyományos benzin és kismértékben a dízel hajtású autók eladása volt a jellemző.

Ez a trend már 2022 év végéig kitartott, ám Magyarországon tapasztalható üzemanyagár emelkedés miatt erősödött a dízel motoros kereslet. Ezzel együttesen a tisztán elektromos és hibrid autókat elkezdték keresni, nagyobb mértékben, mint a benzines társait.

Mivel néhány típussal foglalkozom ezért továbbra is ezeknek a típusoknak a piaci elemzésével vezetem le a gondolatmenetet mi zajlik, vagy hogyan látom. A Toyota, KIA és a Hyundai márkák is jól teljesítettek az elmúlt években. A Toyota a hagyományos hajtású autók mellett az elektromos és hibrid autók piacán is vezető szerepet tölt be.

Kalandozás:

Toyota vonalon a hibrid hajtású autó, 80%-al hamarabb értékesíthető, mint például egy sima belsőégésű manuális váltós ugyan olyan típusú társa, legyen az Auris, Corolla, Yaris. Bárki, akivel beszéltek miért pont Toyotát keres, az a válasz, hogy a Toyota hybrid autói, költéséghatékony, keveset fogyaszt, jó értéktartó, könnyen értékesíthető, környezetbarát stb. Szervizigény tekintetében sokan vakon vannak.

Ugyan ez a KIA és a Hyundai márka tekintetében, benzines és dízel motorral hamar eladható, keresett modell, hétköznapi átlag felhasználó számára elérhető márka. Az utóbbi időben pedig az elektromos és hibrid autók piacán kezdett el jelentősen növekedni. Bárki, akivel beszéltek miért pont KIA vagy Hyundait keres, arra az a válasz, hogy elérhető, megbízható, normál szervizköltséggel üzemeltethető, és várhatóan 10 évre terveznek, utána úgyis elektromosba vagy hibridet kell venni. Eladhatósága egy CRDi motoros autónak ugyan olyan, mint a benzines társának.

Az elkövetkező években az elektromos és hibrid autók iránti kereslet tovább fog növekedni. Szerintem a Toyota, a Kia és a Hyundai márkák is tovább erősítik pozíciójukat az elektromos és hibrid autók piacán. Valamilyen szinten a jövő így halad majd tovább.

De mi lesz? A lakhatás után a következő legnagyobb beruházás az életben, az autó?!

2023-ban, az autópiac továbbra is az infláció és a gazdasági bizonytalanság hatása alatt áll. A kereslet kimondható, hogy csökkent, az árak pedig magasak maradtak. 2023 elején még növekedett a kereslet az új autók iránt, mivel sokan tartottak attól, hogy az árak tovább fognak emelkedni, így aki tehette megrendelte az új autót. Azonban látjuk a háború elhúzódik, gazdasági helyzet olyan amilyen, és az infláció miatt a kereslet gyorsan visszaesett. A vevők úgy gondolkodtak, ami van pénzünk most vegyünk autót mert többet nem fog érni a pénzünk, és biztos drágább lesz az autó is. Jött egy kis EURO árfolyam visszaesés, de a használt autók árai továbbra is magasak maradtak, mivel a kínálat nem volt képes lépést tartani a kereslettel.

2024-ben, mi lesz? a gazdasági helyzet továbbra is bizonytalan lesz, de stabilizálódni fog. Chiphiány megszűnt részben vagy egészben, így ennek a változása miatt az új autók gyártás ismét növekedni fog. A háború és az infláció hatása csökkenni fog, reméljük megszűnik majd.

A vásárlói igények változni fognak, szerintem egyre inkább az elektromos és hibrid autók felé fordulnak majd. Lassan lejár az az idő, amit mondtam a dízel és a benzines autókra, szép időszak volt, már csak fenttartható lesz egy ilyen autó, alap felhasználói kereslet lesz már csak rá. Az új és használtautókra a kereslet növekedni fog. A használtautók árai várhatóan a normalizálódásnak, tovább csökkennek majd. De így is elmondható lesz az, hogy a használtautók árai a régmúlt elvárt összegéhez képest, még mindig magasan lesz, és csak lassan fognak csökkenni.

2025-ben, legyünk pozitív látásmóddal, a gazdasági helyzet továbbra is javulni fog, és a vásárlói igények megmaradnak. Itt, vagyis ebben az időszakban a hibrid autók iránti kereslet továbbra is növekedni fog, sokan váltani fognak mivel a 5-7 éve megvették a tisztán belső égésű autót és jobbat, újabbat és trendibbet akarnak majd, az akkori használt hibrid már elérhető lesz egy átlagember számára is, és a vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a járművek környezetbarátok legyenek. Szervizelése könnyebb lesz, lesz rá okoska megoldás is.

Mondjuk azt, az a várakozásunk szerint 2025-ben az autópiac már teljesen helyreáll. A kereslet eléri a korábbi szintet, a használtautók árai is csökkenni vagy normalizálódni fognak, de még mindig ingerküszöb körül fog mozogni.

2026-ra, nem is merek előre mutatni, az autópiac már teljesen átalakul. Kínai, Koreai, Japán gyártású elektromos és hibrid autók a piac meghatározó részét fog képezik, a vásárlók egyre inkább elvárják majd, hogy a jármű környezetbarát legyen. A piaci szereplőknek is alkalmazkodniuk kell ehhez a változáshoz, új termékekkel, új szolgáltatásokkal kell előrukkolniuk. Élhetővé és megfizethetővé kell tenni a terméket, és már nem csak termék lesz az autó, hanem élmény, szórakoztató berendezés és egyben szolgáltatás is!

Hyundai és a Kia újításainak köszönhetően a márkák egyre versenyképesebbé válnak az elektromos és hibrid autók piacán.

Toyota és a Lexus újításainak köszönhetően a márkák továbbra is vezető szerepet tölthetnek be az elektromos és hibrid autók piacán. Elkötelezettek az elektromos és hibrid autók piacának fejlesztése mellett.

Természetesen a jövőbeli tervek tekintetében mindig van némi bizonytalanság.

Call Now Button