Az elején jelzem, ez nem csak a Hyundai és KIA GDI motorokra igaz, minden ilyen típusú közvetlen befecskendezéses motorra!

Pár előzmény cikk ha érdekel:

1. lépés, megérkezett az autó, megkameráztuk belülről a motort, levettük a szívósort, ellenőriztük a gyertyákat, beszélgettünk az ügyféllel.

Teszthez felhasznált adalékok:

Az első lépés képeit itt láthatjátok:

Betöltöttük a XERAMIC adalék egyik flakonját a tankba, majd útjára engedtük a TGW rendszámú autót. A felhasználó az első adaggal autópályázott, intenzív autóút mellett ingázva 1 hét alatt elhasználta a két adalékot, összesen 2 tank üzemanyag felhasználásával.

2. lépés, Egyeztetett időpontban következő hétre ütemeztük az újbóli megtekintést, melyről ugyan úgy készítettünk felvételeket. Az ellenőrzésről itt láthatjátok a képeket:

Egy kicsit a felhasznált adalékokról:

20128 Valve Cleaner 250 ml – gyártói információ

A Xeramic VALVE CLEANER – SZELEP TISZTÍTÓ hatékonyan tisztítja a szelepek, szelepülékek, csatlakozások és hengerfejek égéstermékeit, csökkenti a károsanyag kibocsátást, üzemanyag-fogyasztást. Növeli a kompressziót, javítja a motor teljesítményét. Megköti a vizet, így megakadályozza a korróziót. Rendszeres használat esetén biztosítja az üzemanyagrendszer optimális állapotát. Alkalmas minden befecskendező rendszerrel ellátott benzinmotorhoz, turbóval vagy anélkül. Teljesen biztonságos a katalizátor számára. Felújításoknál és meghibásodások esetén alkalmazandó. Intenzív tisztításhoz közvetlenül az üzemanyag-szivattyú csövön keresztül adagolható. A 250 ml-es csomag tartalma felhasználható 1 tank üzemanyaghoz, max. 60 literig.

Gyorsan, és megbízhatóan eltávolítja az égési korom lerakódásokat a szelepek, szelepülékek, gyújtógyertyák, és a hengerfej felületéről, csökkentve ezáltal az üzemanyag fogyasztást és a károsanyag kibocsátást egyaránt. Megakadályozza a felületi korróziót az égéstérben a vízmegkötő hatása által. Alkalmazható bármely befecskendezős vagy anélküli, szívó-, illetve turbófeltöltős motorokhoz egyaránt. A katalizátor élettartamát, hatásfokát növeli.

20122 Petrol Injektor Cleaner 250 ml – gyártói információ

A Xeramic BEFECSKENDEZŐ TISZTÍTÓ -val. Rendszeres használata a befecskendezőket kiváló állapotban tartja, optimális teljesítményt biztosít. Használható minden benzinmotorhoz, turbóval vagy anélkül. Teljesen biztonságos a katalizátor számára. Minden 10.000 km után, vagy hibás működés esetén. 250 ml flakon 1 tank üzemanyaghoz, max. 60 literig.

Tisztítja és hatékonyan védi a teljes üzemanyagellátó rendszert, megakadályozza a korróziót, rendellenes lerakódásokat, növelve így a befecskendező rendszer precíz elemeinek várható élettartamát.

Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, Csökkenti a károsanyag kibocsátást, Növeli a motor teljesítményét, Semlegesíti az üzemanyag oxidációja által okozott savas kondenzációt, A katalizátort abszolút biztonsággal védi. Alkalmazása: Bármilyen benzinmotorhoz, legyen az turbófeltöltős, vagy szívó motor.

Ennyi sületlenség után, elemezzünk egy kicsit!

Kiragadok egy dugattyút, amit ide kivettem egymás mellé, és látható rajta „változás-tisztulás”:

Első kép, és képek alapján, annyi látszódik, hogy a motor sosem volt még tisztítva 160.000 kilométer alatt. Ezek alapján a lerakódás a dugattyún és a szívó szelepeken nagy. Ideje lenne egy tisztítást elvégezni. A felhasználó elmondása szerint magával az autóval meg van elégedve. Menetdinamika megfelelő számára, sokat utazik, vegyes felhasználásban használja a GDi motort. Az elkészített képeket személyesen is látta, kukucskálva. Ilyenkor szembesül az ember, hogy a nedves korom milyen módon szívja a fényt magába, mennyire nem kamerázható rendesen. Na de menjünk tovább. Az ellenőrzés képei meglepték, hogy az Ő autója is érintett, és előtte áll egy teljes tisztításnak. Az égéstérben a dugattyútetőn is látható koromlerakódás, így elmondható határozottan, hogy az injektorokon is lerakódást idéz elő az égésvégtermék. Ennek eltávolítására, van megoldás, de ezt a részt nem folytatom tovább.

Konklúzió az adalékolás után: szkeptikusan álltunk a folyadék hatékonysága előtt. Folyékony doktor nincs. Kiválasztottam két képet, amik egyértelműen összevethetők. A képek magukért beszélnek, nem művészi fotók, de amit látni kell, látni lehet, és az látszik. Maga a két adalék felhasználása, ugyan olyan üzemi körülmények között, hatásos. Ezzel együtt elmondható, hogy a lerakódás eltüntetésére nem alkalmas, de megelőzésre mindenféleképpen megfelelő. A felhasználó elmondása szerint, az autó fickós lett a második adalék felhasználása után. Ahhoz tudta hasonlítani, mintha megkönnyebbült volna a motor egyszer csak az autóúton. Mindig kardinális kérdés, a fogyasztás is. Erre az elmondás és az észrevétel az, hogy összességében csökkent fél litert.

2020. ápr. 20. – videóm a témába és egy kis vegyes DCT automata váltó hogyan vált:

Teljes mértékben azt tudom elmondani, hogy egy ilyen megbontás nélküli, azaz nem tisztított autó motorjánál – közvetlen befecskendezéses motornál – ez az adalékos motortisztítás nem hatékony. Persze a maga helyén kezelve megfelelő. Azt látom, nagyon sok ilyen folyadék kell, sok üzemanyag felhasználás mellett, hogy tisztább legyen az égéstér. Emellett mivel az üzem sajátossága miatt az üzemanyag és ezzel együtt az adalék sem éri a szívó szelepet, így tisztító hatása nincs. Azt el tudom képzelni és hinni, hogy ha a motor – közvetlen befecskendezéses motornál – újkora óta használjuk ezt a folyadékot, kúra szerűen, akkor a lerakódás mértéke elhúzható, talán meg is akadályozható a rettegett dugattyútetőn. Ez az újtípusú TGDi – turbó gdi – motorokra előszeretettel igaz, sőt itt inkább a szívószelep lerakódás tapasztalható, bővebben itt. Ebből már újra megbontott motor, járt nálunk. Ezek alapján is elmondható, hogy maga az üzemanyag adalék a szívószelepekre nem lesz megoldás. A szelep lerakódásra az hatásos, ha bejuttatunk külön tisztító benzint, folyadékot vagy eltávolítjuk a kokszot – sarat – a mára már megszokott dióstisztítás -os módon. Azt tudom, hogy létezik szeleptisztító spray, amit ilyen mértékű lerakódásnál, a felhasználó beleegyezésével kell használni, mert a motor üzem közben megeszi a leoldott koromlerakódást, így bejut az égéstérbe, majd a katalizátort terheli, így továbbra is azt tanácsolom, hogy a fizikai eltávolítás nem kikerülhető, már lerakódott motoron. Ezzel együttesen, ha még új motorról van szó és tudjuk a nyűgjét, akkor kúra szerűen minden évben elvégezve ezt az adalékolást kitolhatjuk a lerakódás kialakulását.

Mindenki döntse el maga, hogy mit tesz, Én használok ilyen, ehhez hasonló C-vitamint a motorhoz.

Amondó vagyok kezdjék el a közvetlen befecskendezéses üzemű motort hajtók ezt vagy ezeket az adalékokat használni. Lerakódás megelőzése miatt is.

A motorfelújított GDI még hátra van, megérkezik megosztom a tapasztalatot.

Call Now Button