CEED = Community of Europe and European Design

KIA Ceed harmadik szériáját CD kódnéven – 2018 óta árulják, illetve a Hyundai i30-ban a PD kódnéven árulják – 2016 óta árulják. Ez a két modell testvérmodell.

A KIA és a Hyundai újra nagyot rúgott a magyar piacon az új típusokkal, minden tekintetben megcélozták a középmezőnyt. Rengeteg fut az utakon, a flotta autók első számú típusa, megbízható a kategóriában. Jó szervizháttérrel rendelkezik, másod javító bázissal is ellátott.

A CD és a PD a magánszemély felhasználók körében szeretett és nagy becsben tartott típus, jó közösség alakult ki hozzá. A márka követi a trendet, frissített benzinmotorokkal rukkolt elő, de megtartotta a megszokott dízelmotor vonalat és hozza a megszokott megbízhatóságot, illetve elindult az alternatív hajtások vonalán.

A teljesség igénye nélkül megpróbálom összeszedni azokat a tapasztalatokat, elmondásokat, mely érdekelhetik a KIA vagy Hyundai vásárlókat. Még most hozzá kell tennem azért, hogy ugyan ebben a felsorolásban a hibák összessége is szerepel, attól még nem azt mondom, hogy rossz a típus! Bármilyen más autó márkánál is össze szedhetnénk azt, hogy mik a lehetséges problémák, és akár hosszabb lista is kialakulhatna. Összességében azt tudom mondani, ez az autó is egy műszaki tárgy, a maga előnyeivel és hátrányaival együtt. Sajnos ki kell mondani, a piacra olyan autók kerülnek ki, amiket nem tesztelnek hosszú távon, ebből adódóan a hibákat inkább garanciális keretek között javítják.

Vágjunk is bele: Újtípusú motorral szerelték őket a szigorodó környezetvédelmi előírásokat figyelembe véve. Ezekre a motorokra jellemző, hogy közvetlen befecskendezéssel működnek, szinten előfordul a koromképződés, de kis odafigyeléssel ez megelőzhető és kezelhető. Más gyártó is használja ezt a közvetlen befecskendezéses motorkonstrukciót, így nem tudjuk elkerülni. Lehetne sorolni és bővíteni a leírást, de nem ez a célom az összefoglalóval.

Kicsit a motor választékról, amivel kapható:

Mit jelent konyhanyelven a Mild Hybrid/Hibrid?

A motorra felaggattak egy szíjhajtású önindítani is képes generátort, ami motorféküzemben a csomagtartóban lévő kis akkumulátort képes tölteni. Ez biztosít bizonyos üzemállapoktokban, hajtást a motornak, hogy ne legyen például lámpától olyan nagy az indításkor szükséges többletüzemanyagból származó károsanyag-kibocsátás.

Mit jelent konyhanyelven a Hybrid/Hibrid vagy a PHEV/plug-in hibrid?

1.6 GDI, közvetlen befecskendezéses motor adja az alapot (105LE, 147Nm), egy hatsebességes DCT váltóval, és a villanymotor az egyik tengelyére hajt be. Ennek következtében ezen keresztül termel vissza, motorfék üzemben, vagy fékezéskor. Ezáltal ha nem kell a hajtó nyomaték, akkor akár visszatermel a villanymotor. Villanymotor teljesítménye 44,5 kW (60LE, 170Nm), a 360V (volt) akkucsomag kapacitása pedig 8,9 kWh teljesítményű, lítium-polimer akkumulátor, amibe maximum 3,3 kW teljesítménnyel tölthető vissza kizárólag váltóáram formájában. Az akkumulátor kapacitás, 45-65 kilométer ingázásra -elektromosan elegendő, fogyasztása így a benzinmotornak átlagosan 1,5-2,3 Liter/100km. Ezek a technikai adatok, a Niro plug-in –ra is igaz.

Benzin, Dízel motorokra, KIA és Hyundai típusra vonatkozó hibalista:

A fent felsorolt sajátosságok, a tapasztalatok és a felhasználók által elmondottak alapján készült. Felhasználói tapasztalatok alapján, a márkaszerviz magától nem oldja meg a hibákat, csak a bejelentéseket kezeli, visszahívási kampányok nincsennek. Ezek alapján a márkaszervizbe hordás fontos! Márkaszerviz látogatások alkalmával minden felhasználónak ajánlatos, hogy jelezze, és írásban kérje a hibafelvetés rögzítését a garanciális munkalapon. A felvett garanciálisnak vélt hibákra a szerviznek reagálnia kell. Viszont érdemes hagyni időt, hogy a tételeket megvizsgálják és érdemben reagáljanak rá.

Előnyt jelent és a tapasztalatok szerint, az ismert típus hibákat, javítják, szoftver frissítés sokszor megoldja a nem mechanikai hibákat.

Első számú ajánlatott motor modell, a CRDi és a PHEV, de jó megoldás hosszabb távra a TGDi motor is.

Call Now Button